Școala Gimnazială "Iraclie Porumbescu" - Frătăuții Noi

DIAGNOZA MEDIULUI INTERN ŞI EXTERN AL ORGANIZAŢIEI ŞCOLARE


1. ANALIZA INFORMAŢIEI DE TIP CANTITATIV
1.1. Populaţia şcolară

În anul şcolar 2014-2015, Şcoala Gimnazială ,,Iraclie Porumbescu” Frătăuții Noi funcţionează cu un efectiv de 522 elevi inclusiv preșcolari, cu vârste cuprinse între 5 și 15 ani. Structura claselor pe cicluri și ani de studiu, precum și a efectivelor de elevi se prezintă astfel:

Ciclul primar = 16 clase   (261 elevi)

  • clasa pregătitoare =    3 clase   ( 48 elevi)
  • clasa I =   3 clase    (50 elevi)
  • clasa a II-a =   3 clase    (47 elevi)
  • clasa a III-a    = 4 clase     (59 elevi)  
  • clasa a IV-a    = 3 clase   (57 elevi)

 

Ciclul gimnazial  = 13 clase (232 elevi)

  • clasa a V-a = 3 clase    (52 elevi)
  • clasa a VI-a    =   4 clase (63 elevi)
  • clasa a VII-a   = 2,5 clase    (52 elevi)
  • clasa a VIII-a   = 3,5 clase    (65 elevi)

Total:    29 clase (522 elevi)

 

GPN Nr. 1 Frătăuții Noi –gr. mică: 15 preșcolari; gr. mare – 20 preșcolari;
GPN Nr..2  Frătăuții Noi–  gr. mare : 18 preșcolari;
GPN Nr. 3 Frătăuții Noi – gr. combinată: 14 preșcolari;
GPN Nr. 1 Costișa – gr. mică: 14 preșcolari; gr. mare: 13 preșcolari;
GPN Nr. 2 Costișa – gr. combinată: 14 preșcolari;
TOTAL: 108 preşcolari

2. ANALIZA INFORMATIILOR DE TIP CALITATIV
 2.1.   Calitatea personalului didactic:
Distribuţia pe grade didactice a personalului didactic este următoarea:

  • gradul I: 20
  • gradul II: 11
  • gradul definitiv: 8
  • debutant: 3

Distribuţia pe tranşe de vechime în învăţământ a personalului didactic titular este următoarea:

  • sub 2 ani: 3
  •  2-6 ani: 3
  • 6-10 ani: 6
  • 10-14 ani: 7
  • 14-18 ani: 5
  • 18-22 ani: 6
  • 22-25 ani:2
  • 25-30 ani: 1
  • 30-35 ani: 2
  • 35-40 ani: 6
  • Peste 40 ani: 1


Distribuţia pe tranşe de vechime în învăţământ a celor 3 cadre didactice care beneficiază de gradaţie de merit este următoarea:

  • 10-14 ani: 1
  • 22-25 ani: 1
  • 35-40 ani: 1

Cadrele didactice din unitate au participat și participă la:
  • stagii de formare în problematica reformei: abilităţi curriculare, evaluare, negocierea conflictelor/ TIC, management si comunicare;
  • obţinerea gradelor didactice;
  • cursuri postuniversitare/master
  • cercuri pedagogice, acţiuni CCD și ISJ

 

Norme didactice: 41.66
Norme la PCO: 3.34
Norme didactic auxiliar: 2.24
Norme nedidactic: 8
Total norme: 55.24

2.2.   Indicatori de evaluare a performanţei şcolare
Procentul de promovabilitate în anul şcolar 2013-2014 a fost următorul:

  • clasele I-IV: 99,60%
  • clasele V-VIII: 94.87%    

Distribuţia mediilor de promovare în anul şcolar 2014-2015 este următoarea:

  • Medii între 5-5,99 ____ 3
  • Medii între 6-6.99------44
  • Medii între 7-7.99------91
  • Medii între 8-8,99------43
  • Medii între 9-9,99___42
  • Meda 10 - 3

Procentul de promovare la Evaluarea Naţională  - iunie 2014: 97,7 %


Distribuţia mediilor de promovare la Evaluarea Naţională în anul şcolar 2013-2014
Înscrişi evaluare : 49
Media la limba şi literatura română a fost 6.64, iar la matematică 6,84.

Pe tranşe de note, situaţia a fost următoarea:
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ:

 

MATEMATICĂ:

 

2.3. Alți indicatori

  •    Comportament social ;Disciplina;   Absenteism
    În şcoală există un regulament de ordine interioară și un cod de conduită pentru profesori şi elevi care îi determină să se respecte reciproc. Nu s-au petrecut cazuri demne de semnalat.
  • Probleme comportamentale ; Încălcări ale legii
    Nu ne confruntăm cu probleme comportamentale şi nici cu încălcări ale legii în unitatea noastră şcolară .
  • Activităţi sociale şi culturale
    Coordonatorul de programe si proiecte educative scolare și extrașcolare a condus, îndrumat și evaluat activitățile educative din școală : orele de dirigenție, consiliere si orientare, activitățile extracurriculare.
  • Satisfacerea cerinţelor părinţilor    
    Au fost consultaţi atât elevii cât şi părinţii, propunându-se multe titluri din care s-au păstrat acelea care s-au bucurat de un interes deosebit. Pentru promovarea ofertei educaţionale a şcolii, mulți dintre elevi și părinți consideră acțiunilor extrașcolare ca fiind de o bună calitate iar alegerea opționalelor se realizează corect, în funcție de preferințele lor.
  • Numărul de cereri de transfer
    Se înregistrează maxim 5 cereri de transfer pe an, cu pondere egală plecări-veniri.
  • Posturi ocupate
    Dintr-un total de 42 cadre didactice care  funcţionează în şcoala noastră, 42 sunt titulare, 6 sunt suplinitori.
  • Rata mişcării personalului didactic
    Majoritatea cadrelor didactice fiind titulare, nu se înregistrează mişcări pronunțate ale personalului didactic.